Apr 7, 2017

"Va f*n är det där?!" | MAN vs. MACHINE


Sandvik har gett sig den på att öka teknikintresset bland unga. Se verkstadsjättens nya satsning.

I framtiden kan det bli brist på ingenjörer och konkurrensen om talanger ökar bland industribolag. Därför arbetar Sandvik aktivt för att öka intresset för teknik bland unga.

Som första bolag inom teknik och tillverkningsindustri har Sandvik tillsammans med Splay producerat YouTube-programserien Man vs. Machine som går ut på att YouTube-profiler tävlar mot maskiner i olika utmaningar.

Första avsnittet av Man vs. Machine har nu släppts på Splay Sveriges YouTube-kanal.

-   Vi vill nå ut till unga och visa hur teknik, industri och tillverkning kan vara jättespännande och att tekniken finns överallt i vardagen. YouTube är en effektiv kanal att nå unga, säger Hanna Meuser, Employer Branding Manager på Sandvik.

-   Man vs. Machine är ett lekfullt koncept som syftar till att skapa intresse för teknik samt att följa oss som företag. Det är ett första steg i en satsning där vi planerar att spela in programserier som är mer utbildande om Sandvik och om vad man kan jobba med på Sandvik, berättar Hanna Meuser.

-   Programserien är en del av en strategi där vi i ett underhållande format visar målgruppen maskiner och miljöer från vardagen i industrin. Vi kommer även att jobba med att skapa innehåll med andra fokusområden på Sandviks egna kanaler, berättar Felix Palin, Creative Sales på Splay.



MEST LÄSTA


Loading...

MEST LÄSTA

SENASTE NYTT

LEDIGA JOBB